07.02.2025 | Zprávy
Jako každý rok jsme i letos oslovili osobnosti z podlahářské branže, aby se s námi podělily o své hodnocení uplynulých dvanácti měsíců.
Jaké výzvy, trendy a události nejvíce ovlivnily obor? Co považují za nejdůležitější momenty uplynulého roku? Děkujeme všem, kteří se do ankety zapojili.
Eva Willmannová, obchodní zástupce SORTIM Praha, s.r.o.
Co vás v loňském roce nejvíce překvapilo? Byl to nový produkt, trend nebo zajímavý požadavek zákazníků?
Největším překvapením byl rostoucí zájem o dřevěné podlahy. Zákazníci si začali více vážit přírodních materiálů a hledali kvalitní a ekologické možnosti, které dřevo nabízí.
Jaký typ podlahových materiálů byl u vašich zákazníků nejžádanější a proč?
U našich zákazníků vedou dřevěné podlahy, protože kombinují přírodní vzhled a dlouhou životnost.
Jak byste zhodnotili vývoj vaší společnosti a trhu s podlahovými materiály v roce 2024?
Rok 2024 byl pro nás obdobím přizpůsobení se novým podmínkám. Trh s podlahovými materiály vykázal stabilní růst, ale jeho vývoj byl ovlivněn změnami cen nemovitostí, které měly vliv na poptávku a investice do renovací.
Napadá vás nějaké motto na rok 2025, které se vztahuje k podlahám?
"Podlahy, které vydrží." Preciznost a vysoká kvalita, která je základem spokojenosti našich zákazníků.
Petr Kratochvíl, jednatel společnosti Kratochvíl parket profi, s.r.o.
Co vás v loňském roce nejvíce překvapilo? Byl to nový produkt, trend nebo zajímavý požadavek zákazníků?
Především enormní zájem zákazníků o ekologické podlahové krytiny, konkrétně Wineo Purline, kolekce WINEO 1000 a WINEO 1200 a také stále rostoucí zájem o dřevěné podlahy. Musím říct, že trend zvýšeného zájmu právě o tyto přírodní materiály nás příjemně překvapil.
Jaký typ podlahových materiálů byl u vašich zákazníků nejžádanější a proč?
Dřevěné podlahy KPP a Kährs a sice přírodní dub v čistějším třídění, oproti předchozím rokům, kdy byla poptávka spíše po rustikálnějších dekorech.
Jak byste zhodnotili vývoj vaší společnosti a trhu s podlahovými materiály v roce 2024?
Po pracovní stránce byl rok 2024 náročný, ale jeho výsledek hodnotíme velmi pozitivně, zejména s ohledem na složitou situaci v českém stavebnictví a na hypotéčním trhu.
Napadá vás nějaké motto na rok 2025, které se vztahuje k podlahám?
Nevím, jestli je to motto, ale předpokládáme velký růst prodeje od roku 2026, kdy se chystá velké množství bytových staveb.
Marek Míček, ředitel společnosti Bona CR, spol. s.r.o.
Co vás v loňském roce nejvíce překvapilo? Byl to nový produkt, trend nebo zajímavý požadavek zákazníků?
“V loňském roce nás nejvíce překvapil rostoucí zájem o ekologicky šetrné produkty. Naši zákazníci stále více preferují udržitelné a ekologické řešení pro péči o podlahy, což nás motivovalo k rozšíření naší nabídky o nové ekologické produkty. Zároveň jsme se rozhodli odstranit látky PFAS z našich výrobků, abychom ještě více přispěli k ochraně životního prostředí a zdraví našich zákazníků.”
Jaký typ podlahových materiálů byl u vašich zákazníků nejžádanější a proč?
Nejžádanější byly dřevěné podlahy s lakovaným povrchem, zejména s použitím našeho laku Bona Traffic HD. Zákazníci oceňují jeho vysokou odolnost, dlouhou životnost a schopnost chránit podlahu před opotřebením, což je ideální pro oblasti s vysokým provozem.
Jak byste zhodnotili vývoj vaší společnosti a trhu s podlahovými materiály v roce 2024?
Rok 2024 byl pro naši společnost velmi úspěšný. Viděli jsme růst v poptávce po našich produktech, zejména v segmentu ekologických a udržitelných řešení. Trh s podlahovými materiály se také vyvíjel pozitivně, s rostoucím důrazem na kvalitu a udržitelnost.
Napadá vás nějaké motto na rok 2025, které se vztahuje k podlahám?
Pro rok 2025 bychom zvolili motto: ‘Udržitelnost na každém kroku.’ Toto motto odráží naši snahu poskytovat produkty, které jsou nejen kvalitní, ale také šetrné k životnímu prostředí.
Kamil Kalaš, jednatel a obchodní ředitel společnosti Podlahy Šestak s.r.o.
Co vás v loňském roce nejvíce překvapilo? Byl to nový produkt, trend nebo zajímavý požadavek zákazníků?
Velice příjemně nás překvapilo, že se věci dají dělat v klidu, plánovaně a s minimem stresu, a přesto úspěšně a s nadstandardními výsledky.
Jaký typ podlahových materiálů byl u vašich zákazníků nejžádanější a proč?
Asi nikoho nepřekvapím, že jsou to dubová prkna, dubová prkna, dubová prkna, ať už jsou to dekory dubu na vinylu, nebo přírodní dřevěná prkna, která máme samozřejmě nejraději.
Jak byste zhodnotili vývoj vaší společnosti a trhu s podlahovými materiály v roce 2024?
Máme radost, že i v loňském roce se nám podařilo dosáhnout toho, oč dlouhodobě usilujeme, a to je trvale udržitelný a stabilní růst. V této souvislosti mi dovolte, abych poděkoval lidem v našem týmu a našim partnerům, že se nám společně daří těchto výsledků dosahovat.
Napadá vás nějaké motto na rok 2025, které se vztahuje k podlahám?
Berte život od podlahy!
Dušan Uhliř, prokurista společnosti ESCO PODLAHY s.r.o.
Co vás v loňském roce nejvíce překvapilo? Byl to nový produkt, trend nebo zajímavý požadavek zákazníků?
Nevím, jestli mohu říct přímo překvapil, ale určitě jsme registrovali zvýšený zájem o produkty typu „Stromeček“ a „Chevron“, které si v závěrečných statistikách roku 2024 „ukrojili“ větší podíl vyrobených podlah, než bylo v minulých letech obvyklé. V produktech nedošlo k žádnému výraznému překvapení, i nadále je neprodávanější povrch Kolonial, tedy kartáčovaná podlaha. Největší prodejní skok ale zaznamenala výrobková řada SOFT TONE, která se vyznačuje jemným kartáčem a v nabídce i novými moderními odstíny. Více se prodávaly i méně rustikální kvality.
Jaký typ podlahových materiálů byl u vašich zákazníků nejžádanější a proč?
Na tuto otázku jsem již částečně odpověděl výše, tedy největší zájem je i nadále o kartáčované podlahy ve vzoru prkno i ve stromečku.
Z odstínů jsou neprodávanější klasické bezbarvé, tedy přírodní odstíny. Velmi žádaný byl i odstín z řady SOFT TONE s názvem SPRING OAK, který se vyznačuje přírodním vzhledem, ale bez klasického žlutého nádechu. Žádaný byl i odstín RAW LOOK se svým surovým vzhledem dubu. Tyto 2 odstíny zaznamenaly i největší prodejní nárůst. Naopak poklesl prodej bílých, i když pořád tvoří velmi zajímavé obratové číslo.
Jak byste zhodnotili vývoj vaší společnosti a trhu s podlahovými materiály v roce 2024?
Rok 2024 byl obratem a počtem prodaných metrů srovnatelný s rokem 2023. Jsem přesvědčen, že jsme v loňském roce odvedli velký kus práce. Z velké části jsme pokračovali v modernizaci výroby a celkově zlepšili tok materiálu v průběhu jednotlivých operací výrobou. Taktéž vzájemná spolupráce s naším novým vlastníkem firmou Decospan se v minulém roce doladila k optimálnímu nastavení.
Napadá vás nějaké motto na rok 2025, které se vztahuje k podlahám?
Žádné moto mě nenapadá, ale přál bych si, aby si v roce 2025 našlo cestu ke kvalitním dřevěným podlahám zase o něco více zákazníků než v předešlém roce.
Eva Nezdarová , spolumajitelka floorcolor s.r.o.
Co vás v loňském roce nejvíce překvapilo? Byl to nový produkt, trend nebo zajímavý požadavek zákazníků?
Mile nás překvapil nárůst zájmu o renovace povrchů podlah ze strany podlahářů. Meziročně máme historicky nejvyšší nárůst počtu nových odběratelů, s tím je spojený i celoroční zájem o celodenní školení ze strany podlahářů. Tento profesionální přístup podlahářů, vzdělávat se a otvírat se novým možnostem a dovednostem, nás velmi těší. Velmi rychlým tempem roste i poptávka na renovace tzv z trhu, tedy od koncových spotřebitelů, správců budov, státní správy, majitelů soukromých komerčních objektů, vloni jsme zpracovali 1400 konkrétních projektů/poptávek a potřebujeme na realizacích spolupracovat s podlaháři, vítáme nové zájemce. Novým, velmi silným trendem jsou poptávky po renovaci ESD podlah v továrních halách, tedy renovace prostřednictvím elektrostaticky vodivých nátěrů. Je velké procento výrobních hal, kde byly původní podlahy, nejčastěji lité ESD epoxidové podlahy, zhotoveny kolem roku 2004 a nyní, po 20ti letech provozu už podlahy nesplňují ESD limity a tlačí je tzv bota, tedy dostáváme několik poptávek týdně na renovace ESD podlah. Máme řešení pro všechny podlaháře a realizátory, kteří se v tomto segmentu pohybují a rádi poradíme a pomůžeme s řešením. Méně příjemným trendem je obrovský tlak na rychlost zpracování jakéhokoliv typu poptávek, tedy i těch projektových, do 24 hod, všichni extrémně spěchají a přitom nám přijde, že by to šlo i s větším klidem a lépe plánovat časovou osu projektů…“operujeme podlahy a ne srdce „ 😊
Jaký typ podlahových materiálů byl u vašich zákazníků nejžádanější a proč?
Nejrychleji rostoucím segmentem našeho portfolia jsou dvoukomponentní polyuretanové laky Dr. Schutz na renovaci elastických podlahovin (PVC, LVT, lité polyuretanové i epoxidové podlahy, sportovní povrchy všech typů). Dalším významně rostoucím segmentem jsou laky a oleje na dřevo značky Eukula, tedy materiály na renovaci dřevěných podlah.
Jak byste zhodnotili vývoj vaší společnosti a trhu s podlahovými materiály v roce 2024?
Opět zhodnotím pouze segment renovací povrchů podlah. Trh čím dál více objevuje možnosti a způsoby renovací podlah, tedy tento segment roste. Naše společnost meziročně navýšila obrat prodeje materiálů na renovaci podlah o 20 %. Plánujeme rozšíření obchodního týmu o obchodního zástupce. Máme ve výhledu rozšíření sortimentu o značky skupiny Blanchon Group.
Napadá vás nějaké motto na rok 2025, které se vztahuje k podlahám?
Ráda použiji naše firemní motto: „make floor sexy again“ neboli dělejte podlahy opět sexy neboli vraťte jim jejich původní krásu.
Pavel Svatoš, MARKET MANAGER TILES ADHES. & FLOORING, Weber, Saint-Gobain
Co vás v loňském roce nejvíce překvapilo? Byl to nový produkt, trend nebo zajímavý požadavek zákazníků?
V tomto duchu si nejsme vědomí žádných převratných novinek a nových trendů, snad jen stále vzrůstajícího zájmu o aplikace samonivelačních podlahových hmot a potěrů pomocí strojních zařízení či poloautomatických míchacích setů. Tento zájem úzce souvisí s nedostatkem pracovníků na stavbách.
Jaký typ podlahových materiálů byl u vašich zákazníků nejžádanější a proč?
Obecně to byly samonivelační vyrovnávací hmoty. Zájem a prodej této skupiny výrobků se úzce pojí s druhy podlahových krytin, které zákazníci aktuálně preferují. A právě k preferovaným podlahovinám je třeba odpovídajícím způsobem připravit kvalitu podkladu pomocí samonivelačních hmot.
Jak byste zhodnotili vývoj vaší společnosti a trhu s podlahovými materiály v roce 2024?
Lehké obavy, které jsme měli při plánování roku 2024, se nenaplnili a celý rok 2024 musíme hodnotit jako úspěšný.
Napadá vás nějaké motto na rok 2025, které se vztahuje k podlahám?
Myslím, že motto: „Na všechno se zdravým rozumem“ se nepojí pouze s podlahami, ale se vším, čím se zabýváme a co děláme. Je zkrátka obecně platné.