10.04.2020 | Zprávy
Naši redakci navštívil Ing. Martin Kavalír, který pracuje ve společnosti Henkel a má na starosti stavební chemii Ceresit pro podlaháře na českém trhu. Položil jsem mu tedy několik otázek, které se pochopitelně týkají této jedné z největších globálních firem a zejména Ceresitu.
Ceresit je jednou z nejznámějších značek skupiny Henkel. Jaké má v rámci takového giganta postavení?
Ceresit je jednou z vlajkových lodí firmy Henkel. Pro celou společnost má význam investovat do perspektivních a růstových odvětví a právě stavební chemie pod značkou Ceresit je bezesporu jednou z klíčových oblastí. Společnost Henkel existuje přes 140 let, zaměstnává asi 50 tisíc lidí a má roční obrat okolo 20 miliard eur. A pokud v takové společnosti nějaký produkt patří ke klíčovým, tak má zajištěnu silnou podporu. Zároveň je to ale velký závazek pro udržování vysoké kvality produktu i s tím spojené obsluhy klienta.
Co to přesně znamená pro vaše obchodní partnery? Jaké z toho pro ně plynou výhody?
Získají podporu od skutečných expertů. Já sám pracuji v podlahářské branži už více než 20 let, z toho 15 let mám na starosti podlahářské zákazníky ve firmě Henkel. Znám tak do detailu český trh i přesné potřeby našich klientů. Kvalitní produkt ztrácí význam, pokud k němu nemáte kvalitní servis a podporu. I v tom vidím velkou sílu Henkelu a Ceresitu.
Připravujete na letošní rok nějaké novinky?
Tradice a kvalita, to jsou hlavní motta pro letošní rok. Slavíme 27 let přítomnosti na českém trhu a i nadále chceme pro naše tuzemské zákazníky nabízet prémiová systémová řešení pro kladení podlahových krytin. Ceresit také bude dále rozšiřovat úspěšnou technologii Fibre Force do svých podlahových systémů. Přede dvěma lety Ceresit zavedl novou inovativní technologii Fibre Force, která spočívá v přidání výztužných vláken do cementových lepidel. Používají se na instalaci a pokládku obkladů a dlažby.
Jaký má tato technologie ohlas?
Díky obchodnímu úspěchu postupně rozšiřujeme tuto technologii do dalších produktových kategorií, jako jsou omítkové zateplovací systémy Etics a samonivelační stěrky. Další oblastí, ve které se začala používat zmíněná technologie, jsou podlahové systémy, konkrétně v sádrové samonivelační hmotě Ceresit DG. Hlavními výhodami inovativní technologie Fibre Force je zvýšená pevnost a pružnost podkladu. Dále vytváří efekt rozptýlené výztuže, vlákna posilují strukturu podkladové vrstvy.
Konkurence na trhu v poslední době sílí, co to pro vás znamená? Máte z ní nějaké obavy?
Samozřejmě konkurenci a její kroky sledujeme. Vidíme také, že na trh přicházejí staronové brandy. Český trh je ale extrémně konkurenční a každý nový hráč bude mít velmi těžkou pozici. Zároveň věříme v naši silnou pozici a v kvalitu našich výrobků i lidí. Konkurenci vítáme, důležitá je ve výsledku spokojenost klienta.
Do popředí se stále více dostává téma ekologie, jak na to Henkel reaguje?
U vybraných samonivelačních hmot se začínají používat nové ekologičtější obaly (papírový pytel s PE vrstvou o vysoké hustotě), které postupně nahradí plastové obaly z polyetylénu. Jednou ze strategických priorit společnosti Henkel je podpora obnovitelných zdrojů, a proto se rozhodla dodávat samonivelační hmoty v těchto nových obalech, které jsou šetrnější k životnímu prostředí.
Jaké jsou cíle značky Ceresit v podlahářském oboru pro nadcházející období?
Jako již mnoho předcházejících let nemůžeme mít jiný cíl, než je pozice leadera na výrazně konkurenčním trhu. Chceme obhájit a rozvíjet naše dlouholeté úspěchy v podlahářské branži. I nadále budeme výrazně investovat do marketingové podpory, pokračovat v prověřených úspěšných akcích na podporu prodeje, a také mohu pro letošní rok slíbit několik úplných novinek.
Jakých novinek?
Nechte se překvapit. Bude to určitě stát za to a vám i našim zákazníkům dáme rozhodně včas vědět! Každopádně nám značka Ceresit pomáhá získávat další tržní podíly a našim partnerům přináší nové možnosti a úspěchy s výrobky stavební chemie společnosti Henkel.
Martin Kubín, šéfredaktor profi magazínu DOMO
Foto: Ing. Martin Kavalír, Henkel ČR