11.09.2020 | Zprávy
Říká, že o úspěšnosti firmy rozhoduje lidská kvalita.
Říká, že bez svých padesáti pěti kolegů by nikdy nemohl být tam, kde je.
Říká, že se v dnešní době stále více zapomíná na člověčinu a lidskost.
Říká, že se nesnaží udělat byznys za každou cenu, ale že chce budovat dlouhodobý obchod, a že spokojeni musí být všichni: výrobce, distributor, obchodní partner i koncový zákazník.
Možná by bylo jedno, co říká. Důležitější je, že to David Veselý, jednatel společnosti Supellex – svět podlah, už od roku 2004 opravdu dělá.
Ve vaší interní směrnici se píše: „Profesionalita je pro nás základní postoj“. Jak vlastně chápete profesionalitu vy? Přece jenom je to široký pojem.
Jistě, kdo by nechtěl být profesionál, že? Každý má mantinely profesionality někde jinde. Tam, kde pro někoho končí, pro jiného to teprve začíná. U mě je to především o tom, že nechci dělat věci na půl plynu. Nechci dělat zakázky s nejlevnějšími produkty. Ale nejlépe to asi vystihuje jeden z bodů zmiňované interní směrnice. Ta říká, že se v pracovních situacích vždy snažíme postupovat s náležitou odborností, efektivně, kreativně, s plným nasazením a odpovědností za výsledek. A co je důležité: bez ohledu na to, jakou pracovní pozici zastáváme. Je jedno, jestli jste řidič, skladník, logistik, obchodní zástupce nebo marketér. Jakmile se jedno kolečko v tomto soukolí zadrhne, zákazník to pozná. Obchodní zástupce se může roztrhat v terénu, ale když přijede řidič, odplachtuje a řekne: „Tak si to, paninko, složte!“, tak je zle a příště už odplachtovává konkurence.
A co neprofesionalita okolí? Jak bojujete s tím, co nemůžete příliš ovlivnit?
Co se týká výrobců, našich dodavatelů, je to hodně těžké. Možná zbořím mnohým zažitou představu, ale výrobců podlahovin na trhu opravdu nejsou stovky. U některých druhů podlahových krytin si nelze příliš vybírat, ale jako od velkoobchodu to od nás zákaznici očekávají. I proto ta naše pečlivost při „námluvách“ s dodavateli je na začátku hodně důležitá a často to trvá třeba celý rok, protože nejde jen o kvalitu produktů. Jedině tak můžeme na český trh přinášet to nejlepší počínaje kvalitou zboží přes marketing, konče spolehlivostí.
Ožehavým tématem jsou reklamace.
Ano, ty má přece každý. Máme případy, kdy my sice uznáme reklamaci, ale od výrobce nedostaneme ani odpověď. Nemůžeme čekat, než – teď si dovolím stereotypní případ – Italovi skončí dovolená v srpnu a v říjnu se teprve vyjádří k reklamaci. Plno věcí jde tak na náš vrub, děje se to. I když je jasné, že chyba není na naší straně, snažíme si udržet svou tvář, obchodního partnera „nepotopit“ a najít pro všechny přijatelný kompromis – řešení. U reklamace by měl být každý vítěz.
Chápu, že k chybám v takovém množství zakázek dochází, ale zároveň předpokládám, že pracujete s těmi nejlepšími dodavateli na trhu.
Za 15 let fungování na českém trhu jsme vyměnili dva hlavní dodavatele. A to z důvodu (ne)komunikace, nikoliv v důsledku nekvality. Hodně dbáme na osobní kontakt, i proto požadujeme, aby zahraniční výrobci měli své obchodní zástupce. Musíme se na ně občas spolehnout. Zástupce výrobce má svou váhu i v očích zákazníka a dokáže poznat i to, co my poznat nemůžeme. Pokud chceme být profesionálním partnerem zákazníkovi, musíme mít i profi zázemí dodavatelské. Když bych měl být konkrétní, tak co se týká např. laminátu, je to pro nás firma Egger, ve vinylových dílcích je to např. firma Gerflor. O ty se můžeme vždy opřít ...
Celý rozhovor s Davidem Veselým, jednatelem společnosti Supellex - svět podlah, najdete v novém vydání magazínu DOMO 5/2020.