04.12.2020 | Zprávy
Jak to všechno začalo, jak to s léty šlo a jak to šlape nyní?
Podlahové centrum KARSIS získalo letošní Ocenění roku našeho časopisu. Na následujících stránkách přinášíme velký rozhovor s jeho spoluzakladatelem Janem Síbrtem, který se v něm vrací na začátek, bilancuje jeho minulost i přítomnost.
Jak dlouho Vaši prodejnu v Benešově provozujete? Přesně 25,5 roku… Dodnes si pamatuji noc z 24. na 25. února 1995. Byli jsme v časovém skluzu s přípravou nové prodejny na otevření, které jsme samozřejmě ve městě viditelně prezentovali. Zpoždění nepřicházelo v úvahu.
Jak to dopadlo? Připravovali jsme náš nový obchod celou noc, ráno otevřeli a pokračovali v takovém pracovním modu až do večera.
Tak jste si asi odpočinuli přes den při vyhlížení nových zákazníků. Právě, že ne. První den jsou díky reklamě vždy skvělé tržby, takže jsme se moc nezastavili. Alespoň nám ten čas rychle uběhl. Navíc jsme v té době již měli dobře zavedenou podlahářskou firmu, takže prodejna byla příjemná starost navíc.
A také další noví zaměstnanci a režie. Vidíte to. Jedna dáma, kterou jsme tehdy přijali na pozici prodejce, v naší společnosti dodnes pracuje. Bez ní si už provoz v kanceláři fakturace ani neumím představit.
Jaké bylo nejdůležitější období pro Vaši firmu? Dokázal byste stanovit jeden jediný rok, který byl nejzásadnější ze všech?
Pravděpodobně období let 2007–2008, kdy naše firma rychle rostla. Bylo důležité se včas rozhodnout, jak chceme být velcí, kolik budeme mít zaměstnanců atd. Toho se vlastně držíme dodnes. Nicméně naše prodejna v Benešově měla od svého začátku stabilní obchodní tým a silnou nabídku.
Jak si obyvatelé města na novou prodejnu zvykli? Pomalu, protože nebyl internet. Zkuste si dnes představit, že rozjíždíte svůj nový business jen s „konvenčními“ marketingovými nástroji – letáky, plakáty, rádiem a především dobrými referencemi.
To už je nepředstavitelné. Ale ty dobré reference, kdy jeden člověk o Vás řekne druhému, stále fungují. Samozřejmě především v menších městech, kde se před špatnou reklamou nemáte kam ukrýt a to Vás motivuje a zavazuje. Nedovolíte si nic ošidit a vážíte si každé zakázky.
Celý rozhovor si můžete přečíst v listopadovém vydání profimagazínu DOMO 6/2020, který je Vám v online verzi k dispozici ZDE.
Fotogalerie
Podívejte se také na související fotogalerii.