21.10.2021 | Zprávy
Na Všeobecné světové výstavě v Dubaji, která byla zahájena 1. října 2021 a potrvá do 31. března 2022, jsou české keramické dlaždice RAKO součástí samotného architektonického řešení pavilonu.
Návštěvníci tak budou moci sami zhodnotit odolnost českých materiálů i v prostředí, kde je všudypřítomný písek, sůl a horko. I když je RAKO především lokální značka, která navazuje na bohatou českou historii, exportuje do 92 zemí. Dodávka do oblasti Blízkého a Středního východu tak pro ni není žádnou novinkou. V letošním roce například dodává své výrobky pro autobusový terminál v Kataru nebo kasárny v Kuvajtu.
Veškeré keramické obklady v pavilonu České republiky na EXPO 2020 jsou od značky RAKO.
Fotografie: Virtuplex
Ve vnitřních prostorách českého pavilonu jsou dlaždice série Stones formátu 60 x 60 cm doplněny obkládačkami System 30 x 60 cm na stěnách. Přesah má RAKO i do exteriéru, a to prostřednictvím venkovních dlaždic RAKO OUTDOOR. Dlaždice v designu Piazzetta a ve formátu 60 x 60 cm s tloušťkou 2 cm jsou umístěny ve venkovních ochozech, na zahradě. I když hostitelem výstavy EXPO je poprvé arabská země, česká značka není díky svým vlastnostem na Blízkém a Středním východě tak docela neznámá. V oblasti, kde je všudypřítomný písek, horko a sůl, jsou keramické dlaždice velice úspěšné, coby vysoce odolný materiál, který tyto náročné podmínky vydrží.
Výrobky RAKO jsou kromě pavilonu v Dubaji součástí nového komplexu olympijských bazénů v Egyptě, kam Lasselsberger dodává ucelený bazénový program včetně všech funkčních tvarovek. Pro kasárny armády v Kuvajtu je v Čechách vyráběno více než 100 tisíc metrů čtverečních obkladů. Zvláštností projektu byla speciálně zabroušená stěnová hrana, RAKO tak vyrábí tvarovky na míru. Dalším velkým projektem, čítajícím 93 tisíc metrů, je autobusový terminál v Kataru. Tam z České republiky odchází kombinace sérií Kaamos, Rock a Extra ve formátech 40 x 80, 60 x 60 a 30 x 60 cm.
V uplynulých letech se již uplatnily české keramické výrobky třeba při stavbě nemocnice Farwaniah Hospital v Kuvajtu, nového hotelu Kempinski v Dubaji, aquaparku v Maroku, nebo v projektu policejních stanic, škol a nemocnic v Ománu.
Spojení „národního” představení na EXPO s vlastní firemní prezentací je pro RAKO optimální. „Jsme totiž pevně přesvědčení o lokálnosti značky. O tom, že patříme do středu Evropy a že RAKO je materiál hlavně český. Nehrajeme si na světovou značku: Jsme česká značka, která má světové ambice,“ řekl nedávno Herbert Kraus, obchodní ředitel společnosti Lasselsberger, v rozhovoru pro RAKO noviny. RAKO je součástí české i světové historie, nemusí se ovšem dívat jen zpátky. Celých 138 let existence značky se RAKO rozvíjí, je součástí klenotů patřících i do národního dědictví, jako je Obecní dům, kavárna Imperial nebo vila Tugendhat, ale mnoha současných významných realizací.