24.01.2024 | Zprávy
V lednovém vydání časopisu DOMO 1/2024 najdete tradiční anketu na téma "Rok 2023 - jaký byl?", do níž některé firmy přispívají pravidelně, jiné občasně.
Tato tradice poskytuje cenný vhled do jejich zkušeností a dojmů z uplynulých dvanácti měsíců a naše redakce za tuto sdílnost děkuje. Níže najdete některé z odpovědí a celý článek si pak můžete přečíst v tištěném výtisku DOMO nebo se mrkněte na online verzi hned, stačí kliknout ZDE.
Kamil Kalaš
jednatel a obchodní ředitel společnosti Podlahy Šesták s.r.o.
Jak hodnotíte výkon vaší společnosti v roce 2023 ve srovnání s rokem předchozím?
Musím říct, že se nám podařilo navázat na rekordní čísla postcovidového roku 2022 a více méně potvrdit pozitivní výsledky z minulého roku.
Nasadili jste nějaké nové nástroje a technologie, pro podporu práce a komunikace ve firmě?
Zefektivnili jsme systém doprav zboží směrem k našim obchodním partnerům.
Jaké byly v uplynulém roce největší výzvy pro vaše podnikání a jak jste je vyřešili?
Tak jako každý, kdo něco činí, tak nový rok začíná vždy od nuly. Tedy je to každým rokem tak trochu výzva, jak se s novým rokem popereme. Obchodní výzvy se nám podařilo splnit lépe, nežli jsme si na začátku roku dovedli představit. Druhou výzvou byla optimalizace skladových zásob a dopravy. Takže z toho, v jaké kondici firma vstupuje do dalšího roku, máme jednoznačně radost.
Co vás v roce 2023 nejvíc naštvalo a naopak potěšilo?
Potěšilo mě, že jsme tento rok my jako náš tým Podlahy Šesták společně s našimi obchodními partnery prožili úspěšně, ve zdraví, bez velkých stresů, a to je asi to nejdůležitější.
Máte již jasné plány na rok 2024? Jaké?
Rok 2024 jsme ladili již v letních měsících a těšíme se na něj. Nejvíce pak těšíme, že společně s našimi partnery oslavíme 20 let fungování na českém trhu. Novinek nebude mnoho, nicméně nebyli bychom to my, kdybychom 2-3 nové zajímavé designové kolekce na trh nepřinesli. Těšte se tedy na novinky jak ze segmentu vinylů, tak i dřevěných podlah.
Romana Vacková
společnost Tarkett
Jak hodnotíte výkon vaší společnosti v roce 2023 ve srovnání s rokem předchozím?
Hodnotím ho velmi dobře. Oproti loňskému roku jsme si o pár procent polepšili, a to jak v objemu, tak v obratu. Obratově jsme dokonce více než 6 % nad rokem 2022, což je skvělý výsledek. Samozřejmě je za tím větší kus práce, ale opravdu se nám dařilo, měli jsme pár výjimečných projektů, a tak jsme rok 2023 navzdory nepříznivé situaci na trhu ukončili více než úspěšně.
Nasadili jste nějaké nové nástroje a technologie, pro podporu práce a komunikace ve firmě?
Jsme velký korporát, takže inovace jsou u nás na denním pořádku. Bereme to už jako běžnou součást naší práce, že během roku dochází k implementaci různých nových nástrojů a komunikačních technologií.
Jaké byly v uplynulém roce největší výzvy pro vaše podnikání a jak jste je vyřešili?
Největší výzvou byl trh a jeho fungování. Museli jsme se rychle přizpůsobit a využít všech naskytnutých příležitostí. Máme velmi striktně nastavená pravidla a zásady, které za žádných okolností neporušujeme, takže o to to bylo těžší. Přesto jsme rok velmi zdárně zakončili ke spokojenosti celé firmy i nás všech.
Co vás v roce 2023 nejvíc naštvalo a naopak potěšilo?
Pravidelně mě naštvává lidská hloupost, neomalenost a vychytralost. Naopak mě potěší, když potkám slušného a milého člověka. Jsem ráda, že jich mám okolo sebe spoustu, a to i v pracovním prostředí.
Máte již jasné plány na rok 2024? Jaké?
Jak se říká, „Chceš-li pánaboha rozesmát, řekni mu své plány.“ Proto některé věci neplánujeme. Plán máme nastavený jen co se týká obratu. Ostatní bude záležet opět na situaci na trhu a vývoji ekonomiky. Připravujeme pár novinek v kolekcích materiálů, ale to je standardní věc, kterou děláme pravidelně už řadu let. Jsme flexibilní a přizpůsobujeme se momentální situaci. Plánujeme jen krátkodobě a v minulosti se nám to velmi osvědčilo. Držet se striktně jasných plánů je cesta do pekla.
Petr Kratochvíl
jednatel společnosti Kratochvil parket profi, s.r.o.
Jak hodnotíte výkon vaší společnosti v roce 2023 ve srovnání s rokem předchozím?
Přes veškeré prognózy o propadu trhu, se nám podařilo udržet prodej na poměrně velmi dobré úrovni. Cílem bylo stabilizovat společnost, přizpůsobit objem skladových zásob a připravit vše na rok 2024, kde skutečně počítáme s ochlazením v naší komoditě.
Každopádně už teď se zabýváme tím, jak se připravit na opětovný růst, a to zejména velikostí potřebných skladů.
Nasadili jste nějaké nové nástroje a technologie, pro podporu práce a komunikace ve firmě?
Výrazně jsme investovali do IT.
Jaké byly v uplynulém roce největší výzvy pro vaše podnikání a jak jste je vyřešili?
Jednoduše řečeno, byli jsme pořád ve střehu, abychom dokázali rychle zareagovat na případně se měnící situaci na trhu.
Co vás v roce 2023 nejvíc naštvalo a naopak potěšilo?
Asi mě nic výrazně nenaštvalo. 😊 Beru věci tak jak jsou, v řadě případů s tím stejně nic neuděláte. Strašně moc mě potěšilo setkání se všemi našimi partnery při oslavě 30letého výročí naší firmy. To mě vážně ještě dlouho drželo.
Máte již jasné plány na rok 2024? Jaké?
Ano, ale zatím si to nechám pro sebe.
Eva Nezdarová a Jiří Kudrna
jednatelé společnosti floorcolor s.r.o. (Výhradní partner Dr. Schutz Group a Finalit StoneCare pro ČR a SR)
Jak hodnotíte výkon vaší společnosti v roce 2023 ve srovnání s rokem předchozím?
Po reorganizaci, která u nás začátkem roku 2023 proběhla, se celý rok vyvíjel velice úspěšně a byl historicky nejlepším rokem naší společnosti vůbec. V prodeji produktů máme nárůst obratu o téměř 30 % a velmi úspěšně si vedla také naše realizační divize floorcolor servis s.r.o. Jsme tedy s rokem 2023 velmi spokojeni.
Nasadili jste nějaké nové nástroje a technologie, pro podporu práce a komunikace ve firmě?
Ano, také v tomto směru probíhaly u nás změny. Začátkem května 2023 jsme spustili nový ekonomický a informační systém, který nám umožňuje lépe a přímo v čase sledovat množství ekonomických parametrů a zjednodušuje práci při zpracování objednávek našich zákazníků.
Jaké byly v uplynulém roce největší výzvy pro vaše podnikání a jak jste je vyřešili?
Největší výzvou, před kterou jsme stáli, bylo rychlé nahrazení značky WEISS Péče o kámen staro-novou značkou Finalit Péče o kámen a dlažbu. Tato změna byla velmi nečekaná a odstartovalo ji nečekané úmrtí zakladatele a nositele Know-How značky WEISS Steinpflege, pana Winfrieda Weisse. V rekordně krátkém čase jsme zahájili jednání s firmou Finalit a do týdne podepsali smlouvu o výhradním partnerství na českém trhu. Více informací k této změně rozešleme v informačním zpravodaji.
Co vás v roce 2023 nejvíc naštvalo a naopak potěšilo?
Velmi nás těší přízeň našich dlouholetých obchodních partnerů, které si velmi vážíme a jsme rádi, že je máme. Také nás těší aktivní zájem nových zákazníků ať už v oblasti nákupu produktů, tak také v oblasti realizací a provádění renovačních prací. Na druhou stranu mohu říci, že nejvíc nás v roce 2023 naštvaly průtahy s přihlašováním revolučního produktu pro povrchovou úpravu podlah v prostředí s vysokým výskytem choroboplodných zárodků – Dr. Schutz Virobac Siegel. Tento 3-komponentní polyuretanový lak dokáže dlouhodobě po dobu min. 5 let ničit viry a bakterie pomocí singletového kyslíku, který vzniká reakcí mezi tímto lakem a světlem. Bohužel jde o technologii, která se vymyká „tabulkovým parametrům“ a jsou nám tudíž neustále kladeny administrativní překážky a produkt se nedaří úspěšně zaregistrovat. Tak snad bude v tomto nový rok úspěšnější, to by nás naopak velmi potěšilo.
Máte již jasné plány na rok 2024? Jaké?
Ano, plánů je pro nový rok hodně. Nejprve nás čeká znovuzrození značky Finalit Péče o kámen a dlažbu. Na přípravách opětovného rozběhnutí distribuce celé palety produktů pro péči o přírodní a umělý kámen, beton, kameninu, keramiku, sklo, plasty už intenzivně pracujeme. Ve značce eukula – vše pro dřevo a korek máme pro rok 2024 celou řadu novinek a nových renovačních systémů. Značka Dr. Schutz je naší nejsilnější značkou a také zde nás čeká v roce 2024 mnoho úkolů. K těm nejstěžejnějším patří rozšiřování povědomí o renovacích ESD (elektrostaticky vodivých) podlahovin pomocí vodivých laků. V plánu je také dokončení registrace produktu Virobac Siegel pro český trh. V realizační divizi floorcolor servis s.r.o. máme v plánu rozšíření našich servisních služeb v segmentu průmyslu (renovační nátěry do průmyslových hal) a v segmentu sportu, rozšíření realizačních týmů jak v ČR, tak na Slovensku. Kdo by měl zájem s námi spolupracovat je srdečně vítán. Panuje u nás systém, že zakázku seženeme a s obchodním partnerem (realizační firmou) dle metodiky Dr. Schutz floor remake, eukula renovační systémy nebo Finalit Péče o kámen zrealizujeme.