26.01.2024 | Zprávy
Do devátého ročníku soutěže Interiér roku se mohou nyní hlásit architekti a interiéroví designéři z České i Slovenské republiky.
Uzávěrka přihlášek je 28. 2. 2024 a vítězové budou vyhlášeni jako obvykle v pražském Centru současného umění DOX, a to v úterý 14. 5. 2024. Účastnit se mohou soukromé i veřejné interiéry, které byly navrženy profesionály a v souladu s pravidly dokončeny výhradně v roce 2023.
Podoba ocenění je navrhována každý rok jiným designérem. Po autorech z předchozích let Rony Pleslovi, Václavu Mlynářovi, Jakubu Pollágovi nebo Borisu Klimkovi se tohoto úkolu ujala art direktorka sklárny Rückl designérka Kateřina Handlová. Pro Rückl vyvzorovala dvě skvělé kolekce HERO.INE a Spirit, ale je také autorkou úspěšných svítidel pro sklárnu BOMMA. V minulosti pracovala např. pro Lasvit v Dubaji nebo značku Swarovski v Innsbrucku.
„Kateřina Handlová hledá kořeny tvorby zejména mimo oblast skla a nezastírá fascinaci Haute Couture. Sklo konfrontuje s materiály jako kůže, provazy nebo třeba porcelán. Podoba ocenění Interiér roku je vždy jakousi zhmotněnou metaforou interiérové tvorby. V případě návrhu této ceny nás letos jistě čeká osvěžující vlna originality.“ říká zakladatel a ředitel soutěže Petr Tschakert.
Také v devátém ročníku bude prostor pro kategorii Hlasování veřejnosti. Mezi nejnapínavější kategorie však patří Soukromý interiér – nízkonákladové bydlení, které je zdrojem nápadů a inspirace pro širokou populaci, a to zejména s ohledem na ekonomicky velmi turbulentní přítomnost.
O vítězích bude rozhodovat mezinárodní odborná porota pod vedením emeritního rektora pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové architekta a designéra prof. akad. arch. Jiřího Pelcla dr.h.c.
Kromě několika Čechů bude o vítězích rozhodovat i španělský architekt José Toral, dánský architekt Rasmus Kruse Jensen, italská architektka Daniela Colli, řecký interiérový designér Vangelis Bonios a řada dalších. Vedle architektů a interiérových designérů zasednou v porotě i tuzemské osobnosti s výjimečnými výsledky v oblasti vizuální kultury. Oborová pestrost poroty je záměrná. Snaží se dosáhnout toho, aby výsledky plastičtěji zohledňovaly interiér jako multidisciplinární, nikoliv jen architektonickou disciplínu.